E-learning gyakori kérdések - GYIK

Kérem, válasszon az alábbi témakörök közül:
 
 
Amennyiben nem találja meg a keresett információt, kérdését elküldheti az elearning@uni-mate.hu címre.
 
Bejelentkezés, felhasználók
 
Nem tudok bejelentkezni az e-learning felületére. Mit tegyek?
 
Az e-learninget ugyanazzal a felhasználónévvel (Neptun azonosító, illetve MATE azonosító) és jelszóval érik el az egyetem polgárai, mint a többi központi azonosítást használó szolgáltatást (pl. webmail, eduroam, honlapok,  központi géptermek).
Ha jelszava elavult, lépjen be a joker.uni-mate.hu oldara és ott módosítsa a régi jelszavát.
 
Ha a fentiek alapján nem sikerül a belépés, jelezze a problémát az Informatikai Igazgatóság helpdesk szolgálatán, a helpdesk@uni-mate.hu címen.
 
Megváltoztattam a nevem. Hogyan tudom az e-learning rendszerben is átírni a nevem?
Névváltozáskor a felhasználók az Informatikai Igazgatóság Helpdesk szolgálatán, a helpdesk@uni-mate.hu címen kérhetik nevük módosítását. Miután ott megtörtént a változtatás, az e-learning rendszerbe való újabb belépéskor ott is módosulni fog a felhasználó neve.
 
Hol találom a saját kurzusaimat?
Amikor az e-learning portálra bejelentkezik, az Kezdőoldalra kerül. A bal oldali blokkban találja a Kurzusait (maximum 20-at), illetve ha az Irányítópult oldalra navigál, ott megtalálja mindeniket, a korábbi félévieket is. A Kurzusaim /Folyamatban levő kurzusok között találja az aktuális félévi kurzusokat, melyekbe beiratkozott, a Kurzusáttekintés: Kurzusaim: Korábbi opcióval pedig a régebbi kurzusokat.
 
Hallgató vagyok, egy kurzust keresek, de nem találom az e-learning felületen. Mit tegyek?
Nézze meg a Neptun üzeneteket, illetve az egyetemi levelezőrendszer postaládáját, hátha üzent már az oktató. Ha nem talál ilyen emailt, a kurzus keresés mezőbe írja be a kurzus címét, vagy neptun kódját. Több találat esetén figyeljen az évszámra, tanár nevére, tagozatra, stb., mindenre, amiből kiderülhet, melyik az a kurzus, amelyikbe be kell iratkoznia. Ha nem egyértelmű, vagy nincs találat, akkor az oktatótól érdeklődjön.
 
Hallgató vagyok, beléptem a kurzusba, de én mást látok  benne, mint a csoporttársam. Hogyan lehet ez?
Ha mást lát a kurzusban, mint a csoporttársa, akkor minden bizonnyal nem ugyanabba a kurzusba vannak bejelentkezve. Ellenőrizzék le a kurzus linkjét, pontos címét, helyét, biztos van eltérés. Valamelyikük nem a megfelelő kurzusba iratkozott fel.
 
Véletlenül rossz kurzusba iratkoztam fel. Hogyan iratkozhatok le róla?
Küldjön emailt az elearning@uni-mate.hu  címre a leadanadó kurzus linkjének megadásával. Csak a véletlenül/hibásan felvett e-learning kurzusokból lehet kérni a kiiratkoztatást. A félév során / végén nem lehet leadni olyan kurzusokat, amelyekben a félév követelményeinek megfelelően vett részt a hallgató. Ezek a kurzusok az Irányítópulton elérhetők lesznek amíg a hallgatói jogviszony fennáll.
 
Tanárként hogyan vehetem fel kollégáim szerkesztő tanári jogosultsággal a kurzushoz?
A kurzusokhoz az oktatók is hozzá tudják rendelni kollégáikat szerkesztő tanári jogosultsággal. A következő módon járhatnak el: Résztvevők /Felhasználók beiratkoztatása/ Szerep hozzárendelése:Tanár, majd a keresőmezőbe a név vagy MATE azonosító begépelése, kiválasztás, Felhasználó hozzáadása.  Figyelem: A nevet a következő sorrendben kell begépelni: keresztnév, vezetéknév. Ha valamilyen okból nem sikerül, e-mailben jelezzék kérésüket az elearning@uni-mate.hu címen a kurzus linkjének vagy címének és a kollégák nevének (esetleg MATE azonosítójuk) megadásával. Az oktatónak legalább egyszer be kell jelentkeznie a portálra, hogy fiókja létesüljön, és felvehető legyen a kurzusba.
 
Hogyan iratkoztatom be a hallgatókat a kurzusba?
A kurzusba a hallgatók saját maguk iratkozhatnak be, ha megkapják a kurzus linkjét, vagy címét, és ha van, a beiratkozási kulcsot.
A kurzus linkjének megadásával a legpontosabb azonosítani a kurzust. Ha a linket elküldi az oktató a Neptunban a hallgatóknak, az e-learning portálra való bejelentkezés után a megkapott  linkre való kattintással, vagy link bemásolásával a kurzus feliratkozó felületére jutnak a hallgatók.
A kurzus teljes címének megadásával is rá tudnak keresni a felhasználók a Kurzus keresése mezőben az adott kurzusra. Azonban a keresés néha több eredményt adhat ki, ilyenkor figyelni kell, hogy a találati listából a megfelelőt válassza a beiratkozni szándékozó felhasználó.
 
Hogy néz ki a kurzus linkje ?
"https: //elearning.szie.hu/course/view.php?id=xxxxx"  (ahol az xxxx egy ötjegyű szám, mely minden kurzusnál egyedi).
 
Mi az a beiratkozási kulcs, és mire jó?
Ha egy kurzusnak van beiratkozási kulcsa, akkor csak azok a hallgatók iratkozhatnak be a kurzusba, akik megkapták ezt a kulcsot. Ha minden kurzusnak lenne beiratkozási kulcsa, elkerülhető lenne, hogy nem megfelelő kurzusba iratkozzanak, péládul más tagozat kurzusába, vagy egy régi, korábbi félévben meghirdetett kurzusba.
 
Szerkesztő tanárként hogyan állíthatom be a beiratkozási kulcsot?
Adminisztráció blokk / Felhasználó / Beiratkozási módszerek / Saját beiratkozás(Tanuló) sorban fogaskerékre kattintani (szerkesztés)
Beírni a beiratkozási kulcsot, enter, és oldal alján változások mentése.
 
Kérdésem van az elearning használatával kapcsolatosan. Hova küldhetem kérdésemet? Milyen adatokat kell megadnom a hatékony segítséghez?
Az elearning@uni-mate.hu címre lehet a kérdéseket küldeni. Minél több konkrét adatot célszerű megadni, a kurzus linkje, feladat, melyhez a kérdés kapcsolódik mindenképp szükséges.
 
Hibaüzenetet kapok a rendszertől. Hol jelezzem?
Hibaüzenet esetén teljes képernyőkép és/vagy hibaüzenet pontos leírása, kurzus linkje vagy címe, körülmények leírása, böngésző megadása szükséges.
 
Kurzus beállításai, szerkesztése  
 
Van egy új, üres kurzus, melyben szerkesztő tanár vagyok. Mire használhatom ezt a kurzust?
A kurzus nagyon sok mindenre használható, és az a jó, hogy egyben lehet kezelni az egészet:
  • tananyagmegosztás dokumentumok, (pdf, ppt, stb.) képek, videók, internetes linkek feltöltésével.
  • az oktató a tanulóknak elvégzendő munkát (beadandó, szorgalmi, vagy házi feladatot stb.) írhat elő, melyet a tanulók valamilyen fájl formában feltölthetnek (online szöveg, videó, hanganyag is beküldhető ezzel a funkcióval). Az oktató letöltés nélkül osztályozhatja a beadott feladatokat. Az osztályozásról a tanulók visszajelzést kapnak. Plágium-ellenőrzés (Urkund) is kapcsolható hozzá.
  • A tesztmodullal a tanár feleletválasztós, igaz-hamis, párosító, esszé és más típusú kérdéseket tartalmazó teszteket állíthat össze gyakorlás vagy vizsga céljából, legtöbb esetben automatikus osztályozással.
  • Fórum (aszinkron beszélgetés), Csevegés (a résztvevők a weben keresztül valós időben beszélgetést folytathatnak a kurzus résztvevői),
  • Hallgatók tevékenységének nyomon követese, pontok, eredmények adminisztrálása.
  • Virtuális osztályterem, élő előadás, szóbeli feleltetés.
Hogyan tudom elkezdeni a kurzus felületén a szerkesztést?
Be kell kapcsolni jobb oldalon fent a Kurzus szerkesztése gombot.
A témák nevét átírhatja szükség szerint a ceruza ikonra kattinva, a szöveg begépelésével, majd az enter billenytűre való kattintással.
A tevékenység vagy tananyag beszúrása gombbal pedig elkezdheti a kurzus tartalommal való feltöltését.
 
Létrehoztam egy új tevékenységet a kurzusomban, de nem szeretném, hogy a hallgatók lássák, mielőtt teljesen kész. Hogyan rejthetem el?
Be kell kapcsolni jobb oldalon fent a Kurzus szerkesztése gombot. A tevékenység sorában a Szerkesztés lenyíló menüben az Elrejtésre kattinva lehet elrejteni/ Mutatni gombbal pedig újra láthatóvá tenni a kurzust.
 
Oktatóként kérdésem van a kurzus szerkesztésével, tevékenységekkel kapcsolatosan. Hova küldhetem kérdésemet? Milyen adatokat kell megadnom a hatékony segítséghez?
Az elearning@uni-mate.hu címre lehet a kérdéseket küldeni. Minél több konkrét adatot célszerű megadni, a kurzus linkje, feladat, melyhez a kérdés kapcsolódik mindenképp szükséges. Ha általános a kérdés, a Fórumban is fel lehet tenni, az Elearning használata oktatóknak c. kurzusban.
 
Több kollégával oktatunk egy kurzusban, és a hallgatókat eszerint csoportosítottuk. Hogyan adminisztrálhatom külön a saját csoportomhoz tartozó hallgatókat?
A kurzus beállítások szerkesztésénél meg kell változtatni a  Csoportok beállítását, ezután elérhető lesz a csoport választása a tevékenységeknél.
 
Tananyag megosztása 
 
Hogyan tudok pdf fájlokat megosztani a kurzusomban?
Be kell kapcsolni jobb oldalon fent a Kurzus szerkesztése gombot.
Eztán érdemes egy új témát hozzáadni az üres kurzushoz, ha nincs ilyen, a  Témák hozzáadása gombbal. Egy új témában a Tevékenység vagy tananyag beszúrása gombbal pedig elkezdheti a kurzus tartalommal való feltöltését. A felbukkanó ablakban lehet választani a lehetőségek közül, Mind/Tevékenységek/Tananyag.
 
Az Oldal, vagy Fájl vagy Lecke alkalmas lehet a Pdf megosztására.
A Fájl címet kell megadni, majd 1 db pdf-et feltölteni., oldal alján menteni. Annyi Fájlt kell beszúrni, ahány pdf van.
Ha nagyon sok feltöltendő pdf van, ajánlatos a Mappát választani, oda egyszerre több pdf is feltölthető.
 
Ha figyelni szeretnénk a hallgatók aktivitását (teljesítést) a tananyaggal kapcsolatban, akkor a Tevékenység/Tananyagot alkalmazzuk, és a kurzus beállításainál kapcsoljuk be  a teljesítés követését, a tananyagnál pedig határidőt is megadhatunk. Így a naptárba is bekerül, ahol a hallgató láthatja, hogy ezt a tevékenységet teljesítenie kell adott időpontig.
 
Beadandó feladatok
 
Hogyan tudok beadandóknak felületet létrehozni?
Be kell kapcsolni jobb oldalon fent a Kurzus szerkesztése gombot.
Ezután, ha még nincs, érdemes  új témát hozzáadni az üres kurzushoz a  Témák hozzáadása gombbal. Egy új témában a Tevékenység vagy tananyag beszúrása gombbal pedig elkezdheti a beadandó felület létrehozását. Ki kell választani a Tevékenységek közül a Feladat-ot. Hozzáadásával a feladat beállításai felületre jut, itt lehet megadni a címét, határidőket, a leadás módját (egyszeri, vagy többszöri), egyéb paramétereket.
 
Itt lehet kikapcsolni az Urkund szövegegyezőség vizsgálatot is, mely alapesetben minden feltöltött dokumentumot ellenőriz. A képként feltöltött feladatoknál viszont hibajelzést fog küldeni, mivel csak szöveges dokumentumokat tud ellenőrizni az Urkund. Az vizsgálat eredményét a % pontra való kattintással lehet megnézni.
Javasoljuk az Urkund vizsgálat kikapcsolását minden olyan esetben, amikor a plágium vizsgálat nem végezhető el a feladat jellege miatt.
 
Hol követhetem a beadott feladatokat?
A Kurzus oldalán a Feladat nevére való kattintással felnyílik egy oldal, amelyben a Leadott munkák megtekintése szövegre kattintva eljutunk az eredmény oldalra. Itt tanulónként követhető a leadás ideje, megtekinthető a munka, és a szövegegyezőség % pontja, mely számra való kattintás az Urkund felületén a részletes eredményhez vezet. A Pont gombra kattintva online megjeleníthetjük, pontozhatjuk a feladatot, megjegyzést is írhatunk, stb. Adott típusú fájlokat (pl. word, jpeg, txt, png, pptx, stb), pdf formátumba konvertálja egy plugin és pdf fájlban jeleníti meg a dolgozatot a felületen. Ha több fájl került feltöltésre, akkor összefűzi őket egy pdf fájlba. Így online javíthatjuk, szöveget vagy jeleket tehetünk a pdf oldalra, ezeket szerkeszteni, vagy törölni is tudjuk szükség esetén. Külön ablakba is írhatunk megjegyzéseket.
 
Beállíthatok szövegegyezőség vizsgálatot a feladatokhoz?
Az Urkund (Ouriginal) plágium-ellenőrző segédprogram alapesetben be  van kapcsolva minden Feladat tevékenységben. A beállítások szerkesztésénél kikapcsolható, ha nincs szükség rá a feladat jellegéből adódóan. Mindenképp érdemes kikapcsolni, ha rajzok, kézzel írott lapokról készített képek feltöltését várjuk a hallgatóktól.
 
A beadandó feltöltésekor felkiátójeles Urkund (Ouriginal) hibaüzenetet kapok. Mit jelent ez?
Ha a beadandó nem tartalmaz szöveget, amelyet az Urkund plágiumvizsgáló rendszer ellenőrizni tud, akkor ez a felkiátójeles hibaüzenet jelzi a vizsgálat sikertelenségét. A beadandó ettől függetlenül az oktató számára elérhető.
 
Teszt szerkesztése
 
Hogyan tudok tesztet, írásbeli vizsga felületet létrehozni?
Be kell kapcsolni jobb oldalon fent a Kurzus szerkesztése gombot. Ezután, ha még nincs, érdemes új témát hozzáadni az üres kurzushoz a  Témák hozzáadása gombbal. Egy új témában a Tevékenység vagy tananyag beszúrása gombbal pedig elkezdheti a teszt felület létrehozását. Ki kell választani a Tevékenységek közül a Teszt-et. Hozzáadásával a teszt beállításai felületre jutunk. Itt lehet megadni a címét, határidőket, egyéb paramétereket, oldal alján mentés. Az Elearning használata oktatóknak e-learning kurzusban, amely minden oktató számára hasznose-learning útmutatókat tartalmaz, részletes leírást lehet találni a teszt beállításaihoz.
 
Hogyan adhatok kérdéseket a teszthez?
 A teszt nevére kattintás után az Adminisztráció blokkban a Teszt szerkesztése megnyitásával kérdéseket lehet a tesztbe beemelni a Kérdésbankba előzetesen feltöltött kérdések közül. Ez történhet véletlenszerű választás útján, vagy a kérdések konkrét kiválasztásával, vagy vegyesen is.
 
Hol található a Kérdésbank?
Az Adminisztráció blokkban. Érdemes a kérdéseket kategóriákba szervezni, cimkékkel jelölni, hogy a tesztekbe való beemelésnél jól működjön a véletlenszerű, vagy konkrét kérdések hozzáadása. Ha véletlenszerűen adunk a teszthez kérdéseket, érdemes az elérhető pont szerint kategorizálni azokat, amennyiben nem mind azonos pontszámot érnek.
 
Hogyan adhatok hozzá új ketegóriákat a kérdésbankhoz?
Adminisztráció blokk/ Kérdésbank / Kategóriák / Kategória hozázáadása a kategória nevének beírásával és a felettes kategória megválasztásával.
 
Hogyan adhatok kérdéseket a kérdésbankhoz?
Egyenként is hozzáadható kérdés a kérdéstípus megválasztásával, vagy fájlból tömeges feltöltéssel txt fájlból.
Az Elearning használata oktatóknak részletes leírást tartalmaz a kérdések létrehozásáról.
 
Milyen típusú kérdéseket hozhatok létre?
Sokfélét: igaz-hamis, párosító, feleletválasztós egy, vagy több jó válasszal, kiegészítő beépített válaszos, esszé, számjegyes, képrehúzás, számításos, stb. Az esszé típusú kérdést kézzel kell pontozni, a többi típus pontozása automatikus. Az automatikusan elért pontokat kérdésenként felül lehet írni szükség esetén. Az esszénél lehet online kitöltést és/vagy fájlfeltöltést is választani a kérdés megválaszolásához.
 
Feltölthetek képeket is a kérdésekhez?
Igen. A Kérdés szövege mezőbe a Kép beszúrása ikon segítségével, a képek méretének beállításával. Fontos: Ha a kérdésbankot ezután más kurzusba is szeretnénk importálni, akkor a Moodle XML formátumot kell majd választani az export/importáláshoz, amely a legtöbb kérdéstípus importálására alkalmas, feltöltött képekkel, beállított pontszámokkal együtt.
 
Hogyan állíthatok be időkorlátot az egyes kérdésekre a tesztben? 
A kérdésekre nem lehet külön időkorlátot beállítani, csak a tesztre. Az alábbi eszközökkel azonban el lehet érni, hogy a hallgatók megértsék, hogyan kell számolniuk az egyes kérdésekre fordított idővel, hogy időben befejezhessék a tesztet:
Állítsa össze a tesztet az összes kérdéssel. Állítsa a tesztet lapozásra "egy kérdés oldalanként". Magyarázza el a teszt bevezetésében, hogy a hallgatónak X perce van arra, hogy válaszoljon az egyik típusú kérdésre; Y perc a másik típusúra , stb. A hosszabb időt igénylő kérdés szövegében említse meg újra az ajánlott időt, amelyet a felhasználónak az adott kérdés megválaszolására kell fordítania.
Nem tudom, mit rontottam el a tömeges kérdésfeltöltéssel. Mi lehet az oka, hogy nem sikerült?
Az Elearning használata oktatóknak részletes leírást tartalmaz a kérdések létrehozásáról. 
Ha kész az excel táblázat, el kell menteni UTF8 pontosvesszővel tagolt fájként, vagy átmásolni a szerkesztett tartalmat egyensen UTF8 kódolású text fájlba. A kérdéseket mindig üres sor válassza el egymástól. Le kell ellenőrizni, hogy nem került bele semmilyen plusz karakter.
A kérdésbankba az ilyen fájlt GIFT formátum választásával kell importálni. Amennyiben nem sikerül, segítséget kérhet az elearning@uni-mate.hu címen.
 
Egyik kurzusomban létrehoztam a kérdésbankot, és szeretném egy másik kurzusomban is használni. Hogyan másolhatom át egyikből a másik kurzusba?
1. Le lehet menteni saját gépre a kérdésbankot, vagy annak egy részét az Adminisztráció /Kérdésbank /Exportálás funkcióval, a Moodle XML formátumot kiválasztva. A cél kurzusban az Adminisztráció /Kérdésbank /Importálás során szintén a Moodle XML formát kell választani.
2. Át lehet importálni a forráskurzusban megtalálható tesztet a kurzusban létrehozott teljes kérdésbankkal együtt. Ehhez a célkurzus / Kurzus /Adminisztráció/Importálás funkciót kell használni, kiválasztva a forráskurzust, és annak importálandó elemeit. Nagyon fontos pontosan kijelölni az importálandó tesztet, és kizárni az importálásból minden egyéb tartalmat. Ehhez segítséget kérhet az elearning@uni-mate.hu címen.
 
Egy tesztben létrehoztam több kérdést, de mégsem találom a kérdésbankban.
Ha a tesztben hoztuk létre a kérdéseket új kérdés hozzáadásával, és nem a Kérdésbankban, akkor ezek a kérdések csak úgy érhetők el, hogy a Teszt felületéről közelítjük meg a Kérdésbankot, nem a kurzus felületéről.
 
Hol követhetem a teszt eredményeit?
A Kurzus oldalán a teszt nevére való kattintással felnyílik egy oldal, amelyben a "Próbálkozás: xx" zöld linkre kattintva eljutunk az eredmény oldalra.  (xx - a leadott próbálkozások számát mutatja, ha ez 0, akkor nem  volt még leadott teszt). Itt követhető a leadás ideje, megtekinthető a munka, ponteredmények, érdemjegy.
Továbbá az Adminisztráció /Teszt kezelése /Eredmények/Pontok -ra való kattintással is előhozható az eredménytáblázat, illetve az Adminisztráció /Teszt kezelése /Eredmények/Válaszok-kal  a megjegyzések is előhozhatók.
A Bal oldali Navigációs blokkban a Pontok menűben az egész kurzusra vonatkozó eredményeket lehet megtekinteni, minden tevékenységre, és kurzus szintű összegzéssel az utolsó oszlopban.
 
BBB
 
Hogyan tudok BBB felületet létrehozni a kurzusomban?
Be kell kapcsolni jobb oldalon fent a Kurzus szerkesztése gombot. Ezután, ha még nincs, érdemes  új témát hozzáadni az üres kurzushoz a  Témák hozzáadása gombbal. Egy új témában a Tevékenység vagy tananyag beszúrása gombbal pedig elkezdheti a BBB felület létrehozását. Ki kell választani a Tevékenységek közül a BBB-t. Hozzáadásával a BBB beállításai felületre jutunk. Itt lehet megadni a címét, idejét, egyéb paramétereket, résztvevőket,  oldal alján mentés. Itt lehet a prezentációhoz feltölteni az előzetesen pdf -é átalakított 1 darab, 100 oldalnál nem hosszabb ppt-t is.
 
Hogyan tudom a hallgatókat feliratni a BBB prezentációhoz?
Alapesetben a kurzusba feliratkozott hallgatók mind nézőként kerülnek a BBB terembe, a tanárok pedig moderátori szereppel.
Ezt  meg is lehet változtatni, illetve szükség szerint például egy konkrét hallgatót moderátorként külön hozzáadni a BBB teremhez.
 
A  Résztvevő/ "Felhasználó"  kiválasztásával lehet egyenként hozzáadni személyeket a teremhez. Ez pl. egy hallgató vizsgáztatásánál vagy külön konzultáció megtartásánál előnyös, ha nem szeretnénk, hogy a kurzusból másvalaki is csatlakozzon a teremhez. Ha egy hallgatónak külön moderátori szerepet akarunk adni a BBB-ben, akkor is név szerint külön hozzáadhatjuk őt. Így a kurzusban hallgatóként, de a BBB-ben moderátorként lesz jelen az illető.
 
Készíthetek felvételt a prezentációról?
Igen. A képernyő tetején nagyjából középen van egy gomb Felvétel indítása névvel. Annak a bekapcsolásával indul a felvétel, kikapcsolásával megállítható a felvétel, majd újra indítható előadás közben. A videófelvétel terheltségtől függően általában 1-2 napon belül belül fog megjelenni a BBB tevékenységben és bármikor megnézhető lesz a tárolási időn belül. (amennyiben megternek a tárhelyek és törlésre lesz szükség, az érintett oktatók értesítést fognak kapni a törlés szükségességéről és időpontjáról). Figyelem: a beállításoknál a Típus: "Terem/Tevékenység/felvételekkel " -re kell legyen állítva. Az oktató saját, más kurzusaiba is átköltöztethető egy ilyen felvétel, akár a link átmásolásával, akár BBB felvétel importálással.
 
Készítettem felvételt a prezentációról, mégsem jelenik meg sehol sem. Mi ennek az oka?
A felvétel csak akkor lesz látható, ha a a Beállításoknál a Típus: "Terem/Tevékenység/felvételekkel " -re van állítva (alapeset). A Rögzítési beállításoknál ne lkapcsoljuk be a Csak importált hivatkozások megjelenítését. Értesítés nem jön a felvétel létrejöttéről, csak ellenőrzéssel győzödhetünk meg, hogy elkészült-e már.
 
 
 
Hogyan hozhatok létre Teams linket  a kurzusomban?
Cimke tananyag létrehozásával, vagy Közleményekben új téma hozzáadásával, a szövegbe való belinkeléssel hozható létre. A Teams használatához Office365 regisztráció szükséges a munkahelyi email címmel. Ehhez segítséget az Informatikai Igazgatóság honlapján, vagy a helpdesk@uni-mate.hu címen lehet kérni.
 
 
Kik csatlakozhatnak a Teams előadáshoz?
A kurzus résztvevői a linkre való kattintással a Teams gépre való letöltése nélkül csatlakozhatnak a "Csatlakozás/ Folytatás ebben a böngészőben " választásával.
Ha a Teams linket elküldjük külsős oktatóknak, ők is tudnak csatlakozni az e-learning felületre vagy kurzusba való bejelentkezés nélkül.
 
 
Amennyiben nem találta meg a keresett információt, kérdését elküldheti az elearning@uni-mate.hu címre.